Met kerst ben ik begonnen aan mijn derde boek, het eerste en tweede boek van mijn trilogie zijn af. Het tweede boek wordt nog door een vriend helemaal nagekeken en dan wordt het boek eind januari gedrukt.
Als ik dit boek af heb, heb ik in 3 afzonderlijke roman achtige verhalen het hele bijenseizoen beschreven. Ik moet nu nog wat research doen voor het derde boek, voor de mierenzuurbehandeling. Ik wil wel dat in mijn boeken de feiten de waarheid het beste benaderen. Dus het soort verhaal wat ik aan het schrijven ben valt overal een beetje buiten. Het is fictie, maar dan met feiten erin. Ik vind het een roman, omdat de bijen personages zijn en menselijke karaktertrekken hebben.
In de boekenwinkels waar deel 1 ligt worden ze per boekenwinkel ergens anders gelegd. Bij jeugdboeken, romans en zelfs in de natuurhoek, bij boeken over dieren. Dus wat voor soort verhaal het is, is aan de lezer.
Van alle reacties die ik heb gehad zijn de meeste mensen 30 jaar of ouder, maar misschien heeft dat met het onderwerp bijen te maken, dus of het echt een jeugdboek is vraag ik me af.