Gigi Leestgraag Om te beginnen, Gigi, vind ik ook dat je al fijn schrijft. Ik lees je liefde voor boeken en voel je energie. Wat mij betreft een zeer kansrijk uitgangspunt voor een cursus/ training of iets dergelijks. Zo ontwikkel je je talent. "Thou mayest" 😉.
Zelf heb ik een tijd geleden een schriftelijke cursus "Hoe schrijf ik een blog" via de site Schrijven online (of via reclame op deze site) gedaan. Dat is me goed bevallen. Je krijgt waardevolle basisinformatie, doet een aantal opdrachten en ontvang daarop dan weer feedback. Bovendien was het qua tijd en kosten goed te overzien. Ik ben ook eens naar een workshop over het schrijven van een reisblog geweest (bij SNP in Nijmegen). Mijn Polarsteps is daar een stuk levendiger (en leesbaarder) van geworden.
Een aantal mensen die ik ken zijn naar een basisopleiding bij de Schrijversvakschool geweest. Die is er vast ook in Maastricht. Heel goed, begreep ik, maar dan praat je wel over het zwaardere werk.
En tenslotte een tip die ik op al mijn schrijfsel toepas: "schrijven is schrappen". Uitermate pijnlijk, dat wel.