Vraag 8
Wat vind je van het eind van het verhaal? Had je dit verwacht of niet? Vind je het passend bij de rest van het verhaal? Kortom alles wat je kwijt wil over het laatste deel van het verhaal.
In eerste instantie was ik wat teleurgesteld in het einde van het verhaal. Echt? Krijgt ze die makkelijke oplossing waar ze over fantaseerde? Wat zonde, achteraf bezien zijn het juist de niet zo makkelijke wegen die ons uiteindelijk leren gelukkig met onszelf en ons leven te zijn.
Maar misschien is het geen happy end? Dit is het einde dat past bij deze fase in haar leven, het sluit het verhaal af. Een ander einde was misschien saai of belerend geweest. Dus werd ik toch weer wat positief.
Als had ik het stiekem wel leuker gevonden als deel 3 vanuit iemand anders was geschreven. Vanuit de buurman of een collega. En dat we dan ineens een heel ander beeld van Marisa zouden krijgen. Na deel twee zat ik daar eigenlijk wel een beetje op te wachten. Maar ach, wie zegt dat dat echt een passender eind was geweest.