Hebban zorgde voor de heropflakkering van mijn leesliefde: ik beleefde mijn eerste leesclub en leerde er heel wat lieve leesvrienden kennen. Hoe leuk is het niet om bij hen leesinspiratie op te doen, hun blogs te lezen en hun uitdagingen aan te gaan. Toen begon het nog meer te kriebelen en zagen er enkele uitdagingen het levenslicht die ik hier wil groeperen.
Leesfeestjes everyone's invited
- Favorieten 2025-2026: we lezen en bespreken in 2026 elkaars favorieten van 2025
- Nobelprijswinnaars: we lezen en bespreken Nobelprijswinnaars voor Literatuur
- Grote en Kleine Boon 2026: we lezen boeken die kans maken op 24 maart kans maken om de Boon te winnen
- Los gigantes: twee giganten van meer dan 1000 bladzijden in één jaar lezen
- Le plaisir de lire: Franse romans lezen made by Wil
- HRC 2026 checklist: 52 categorieën made by 26 Hebbanisten
- International Booker made by Arthur
- Booker Prize made by Arthur
Leesfeestjes private
- Mijn Nobelprijswinnaars: welke Nobelprijswinnaars heb ik sedert 10 maart 2025 gelezen? (met een korte beoordeling als extraatje)
- HRC 2026: mijn heroïsche strijd tegen 52 leesuitdagingen
- Landen lezen: lukt het me om alle landen per boek te bezoeken? NIEUW
Chez Nancy
Ook in 2026 is hier een gezellig hoekje om even op adem te komen en over koetjes en kalfjes te kletsen/buurten. Binnen zonder bellen
🥗🥞🥪🥣☕🍵🍻🥂
Leesweetjes
Een onderdeel van de leesweetjes gaat over stijlfiguren. Soms duikt er in een leesclub een vraag over de schrijfstijl op, waarbij staat ’denk aan stijlfiguren’, maar welke bestaan er eigenlijk allemaal? Zijn die bij jullie ook door zo’n hardnekkige schoolmist omgeven? Tijd om de zon te laten schijnen 🌞 En ja, ik heb een bijbedoeling…. Ik wil jullie prachtige zinnen ontfutselen 😎
- De opsomming
- De tegenstelling
Archief
- Favorieten 2024-2025: we lezen en bespreken in 2025 elkaars favoriete boeken van 2024
- Hét boek voor 2025: we moedigen elkaar aan om toch dat ene boek in 2025 te lezen
- HRC 2025: welke categorieën ik van de officieuze checklist heb gehaald in 2025?
- De Bronzen Uil: we lezen de genomineerden voor 2025
- Kies je favoriete boek(en): uit alle titels die je van 1 januari tot 31 december 2025 hebt gelezen
- Nieuwjaarsbrief 2026: een verhaal met mijn in 2025 gelezen boeken en enkele indringers
Laatste update: 10-02-2026