Hebban zorgde voor de heropflakkering van mijn leesliefde: ik beleefde mijn eerste leesclub en leerde er heel wat lieve leesvrienden kennen. Hoe leuk is het niet om bij hen leesinspiratie op te doen, hun blogs te lezen en hun uitdagingen aan te gaan. Toen begon het nog meer te kriebelen en zagen er enkele uitdagingen het levenslicht die ik hier wil groeperen.
Leesfeestjes everyone's invited
- Favorieten 2024-2025: we lezen en bespreken in 2025 kort elkaars favoriete boeken van 2024
- Nobelprijswinnaars: we lezen en bespreken Nobelprijswinnaars voor Literatuur
- Hét boek: we moedigen elkaar aan om toch dat ene boek in 2025 te lezen
- De Bronzen Uil: we lezen de genomineerden voor 2025
- International Booker made by Arthur
- Booker Prize made by Arthur
Leesfeestjes private
- Mijn Nobelprijswinnaars: hier hou ik bij, welke ik sedert 10 maart 2025 gelezen heb met een korte beoordeling
- HRC 2025: hier hou ik bij welke categorieën ik van de officieuze checklist heb gehaald
- HRC 2026: mijn heroïsche strijd (en roemloze ondergang) tegen 52 leesuitdagingen NIEUW
Chez Nancy
Voor de eindejaarsdrukte eraan komt, heb ik een gezellig hoekje ingericht om even op adem te komen. Binnen zonder bellen NIEUW
🥗🥞🥪🥣☕🍵🍻🥂
Leesweetjes
Een onderdeel van de leesweetjes gaat over stijlfiguren. Soms duikt er in een leesclub een vraag over de schrijfstijl op, waarbij staat ’denk aan stijlfiguren’, maar welke bestaan er eigenlijk allemaal? Zijn die bij jullie ook door zo’n hardnekkige schoolmist omgeven? Tijd om de zon te laten schijnen 🌞 En ja, ik heb een bijbedoeling…. Ik wil jullie prachtige zinnen ontfutselen 😎
- De opsomming NIEUW
Archief