In deze wekelijks rubriek beantwoordt een van ons vragen over gelezen boeken, net uitgekomen boeken, de te verwachten boeken en wat er nu op het leeslijstje staat en voorzien we jullie meteen van mooie (feelgood) leestips. Deze week zijn de vragen voor Sanne.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Op dit moment ben ik net begonnen in het tweede deel uit de serie Liefdesstreken van Karin de Graaff: Aan de waterkant. Ik las gisteren het eerste deel, Korenveld, uit. Ik genoot zo van dit boek dat zich bij mij om de hoek afspeelt, dat ik wel zin heb in meer van dit. Gewoon een heerlijke feelgood roman met niet alleen romantiek, maar ook volop vriendschap en lief en leed uit het echte leven.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen.
Ik noemde het net al, ik las gisteren Korenveld van Karin de Graaff uit. Meestal vind ik het heerlijk om verhalen te lezen die me naar andere tijden en oorden brengen, maar ik genoot juist zo van dit boek omdat het in het heden bij mij op het Sallandse platteland afspeelt. Ik vond het zo heerlijk om te lezen hoe er prachtige vriendschappen ontstaan en hoe behulpzaam men naar elkaar toe is. Ik had het boek dan ook binnen de kortste keren uit.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Het boek Cleopatra van Natasha Solomons dat begin augustus verscheen viel me onlangs op. Het is een historische roman die het verhaal vertelt van de Egyptische prinses en haar slavin. Jaren geleden maakte ik zelf een rondreis door Egypte, dus dat wekt dan al snel de nieuwsgierigheid. Ik las nog niet eerder iets van Solomons, maar ze heeft al meerdere historische romans op haar naam staan.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Ik zag dat er binnenkort weer een boek van Karen Swann verschijnt. Over het algemeen geniet ik erg van haar boeken, en als ik de synopsis lees van Een jaar om nooit te vergeten, zou dat ook voor dit boek kunnen gelden. Cassie is veel te jong getrouwd met haar eerste serieuze vriendje. Tien jaar later laat hij haar bedrogen en gebroken achter. Met haar huwelijk in duigen, zonder carrière of eigen huis, zal ze opnieuw moeten uitvinden waar ze thuishoort. Ze besluit zichzelf een jaar om te ontdekken wie ze eigenlijk is. Ze verlaat haar beschermde leven op het Schotse platteland en trekt een voor een in bij haar beste vriendinnen, elk in een wereldstad. Ze probeert uit of ze daar misschien het leven vindt dat ooit voor haar was weggelegd. Inclusief de man die misschien altijd al de ware was...
Aan welk boek dat je tijden geleden las denk je nog weleens met fijne gevoelens terug?
Aanstaande woensdag staat er een event met mijn favoriete schrijfster Kristin Hannah gepland! Van alle boeken die ik las, heb ik ronduit genoten, maar ik denk dat ze mijn liefde écht won met Aan het einde van de wereld. Aan dat boek - de wildernis, de emoties – denk ik nog regelmatig terug.
En daarmee heb ik mijn vijf vragen weer beantwoord. Zit er een boek tussen dat op jouw leeslijstje staat of gaat? Laat het ons weten in een reactie.
En zelf de vijf vragen beantwoorden mag natuurlijk ook, vinden we leuk!