Hoi! Ik ben Karin en ik ben 48 jaar oud. Ik ben al zeker 30 jaar gek op lezen. Als kind al hield ik erg van boeken, maar toen liet ik ze voornamelijk voorlezen. Ik heb een lichte dyslectie, wat als kind nog niet herkent werd. Leesmoeders noemden me lui met lezen. En weet je wat? Als je zo’n stempel krijgt, ga je je daar vanzelf naar gedragen. Dus verloor ik al mijn interesse in zelf lezen. Maar die verhalen, die bleven toch wel erg trekken. Dus mam, lees nog eens wat voor. Daarna kwam de middelbare school met zijn verplichte literatuur. Al die saaie, onbegrijpelijke grote mensen boeken waar ik als 15-jarige nog veel te jong voor was. Ik heb ze vervloekt. Ik kreeg daardoor zo mogelijk een nog grotere hekel aan lezen. Mijn verplichte Engelse boeken zijn me overigens voorgelezen.
Mijn antipathie om te lezen duurde tot ik 18, 19 jaar oud was en ik me een keertje behoorlijk verveelde. Ik vond in de boekenkast van mijn vader een jongensboek uit zijn jeugd, ik geloof De vier Heemskinderen. Die werd al rap gevolgd door De leeuw van Vlaanderen en daarna kwamen alle 10 de delen van De Rode Pimpernel. En daarna ben ik niet meer gestopt met lezen. Maar de eerder genoemde literatuur laat ik nog steeds links liggen. Zal wel een trauma zijn die ik overgehouden heb uit mijn schooltijd ofzo.
Mijn favoriete genres zijn fantasy en feelgood. Veel meer dan dat lees ik niet, hoewel er heel soms een verdwaalde psychologische thriller of een historische roman tussen zit. De boeken in mijn kast zijn voor alle leeftijden, vanaf jeugdboeken vanaf 9 jaar tot volwassen boeken. Ja, ook 18+ boeken.
Naast lezen hou ik ook van schrijven. Op de website heb ik jaren een blog bijgehouden, maar door een burn-out kwam mijn blog helaas stil te liggen. Nu is een mooie kans om het weer op te pakken. Ik vind het leuk om te vertellen over de boeken die ik gelezen heb, maar ook over mijn leesgewoonten.
Voor wie meer wil weten over wat ik zoal lees, hier is mijn profielpagina op de website: https://www.hebban.nl/!/karin-43?update=1
Veel leesplezier.
Mijn inhoudsopgave: