Ik zit ruim over mijn challenge heen (135 van 100 voorgenomen boeken) en ben alweer aan het terugkijken naar wat mijn toppers van dit jaar waren.
Andere challenges zijn ook behaald, behalve de Nobelprijs . Qua aantal ben ik er daar ook overheen gegaan, maar ik had mee voorgenomen een boek te lezen van de winnaar van dit jaar. Even niet bij stilgestaan dat ik niet de enige zou zijn die op dat idee zou komen, waardoor er nu een lange wachtlijst is voor zijn boeken bij de bib. Ik sta nu nummer 13 voor 'De melancholie van het verzet' en 16 voor zowel 'Herscht'. als 'Baron Wenckheim." Met maar 1 à 2 exemplaren per boek, zou het zomaar eens maanden kunnen duren voordat ik er eentje te pakken krijg. Ik neem hem mee in mijn nobelprijschallenge voor 2026 😊. De winnaar van 2026 lees ik dan in 2027 etc.
Voor de komende weken heb ik Rituelen van Cees Nooteboom gepland, en een traditionele kerstfeelgood voor in de kerstvakantie, waarschijnlijk Jenny Colgan. Onder de paramariboom heb ik ook nog liggen en dat waren mijn plannen voor dit jaar. Daar krijg ik geen vier weken mee vol, maar er dient zich vast iets nieuws aan. Er komen ook nog boeken bij met kerst, voor in de laatste week.