De nieuwe maand begint en zo ook het nieuwe seizoen ,kinderen gaan naar school , volwassenen komen terug van Vakantie en allerlei Sporten beginnen aan een volgende seizoen. Het lieve leventje begint weer.
Om de vorige maand af te sluiten heb ik 2 boeken in 3 (!!) dagen uitgelezen , Jaws van Peter benchley , en Koel Water van Julienne Brouwers. Dat was een inhaalslag om mijn 4 boeken in de maand te halen en dat was gelukt. Ik zit al over de 80% met mijn HRC en ik wachtte rustig tot de maand begon eer ik een volgend boekje tevoorschijn haalde : De Parijse Connectie van Gerrit Barendrecht ( Regisseur en auteur) werd het , want dat paste in de Ezzulia uitdaging van September. Even in het kort : Een verslaggeefster en een rechercheur gaan in het 1889 van Amsterdam de strijd aan tegen het Vrouwenhandel .
Aan de ene kant vrij gruwelijk verhaal : aanrandingen , losliggende hoofden maar gebracht met de nodige humor , want de rechercheur is een droge…of hoe zeg je dat?
Dit jaar was mijn thrillerjaar en ik heb 50% thrillers gelezen van mijn gelezen boeken tot nu toe , mooie boeken gelezen maar ook teleurstellende boeken , een andere verwachting dan dat het was….want vroeger had ik alle Agatha Christies gelezen en genoten , maar in dit jaar pakte het me totaal niet meer. De Ellis Peters (Cadfael) boeken weer wel en uiteraard de Arnaldur Indridason , Hakan Nesser boeken. Een opvallende uitschieter Was Jaws en ook Koel water , totaal niet opgerekend en doorheen gevlogen …ja beide in totaal 3 dagen dus.
De Planning blijft dus nog steeds Thrillers Lezen , maar toch ook meer voorkeur geven aan de series die ik nog steeds moet vervolgen. En ik zal mijn HRC ruim voorbijgaan is de prognose.
De lees de favorieten van 2024 in 2025 uitdaging gaat verder niet meer lukken tenzij ik weer aan het aanschaffen ga en laten we wel wezen , ik moet mijn LUEK aanpakken en de LUEK uitdaging lees boeken aangeschaft VOOR 2025 in dit jaar is een lastige, want het meeste in mijn kast is toch echt van 2025 en de overige (eerder aangeschafte ) boeken zijn helaas afvallertjes …geen echte behoefte om die te lezen , dus ze kunnen net zo goed weg. Maar ja de Nesbo`s zijn goede boeken maar bijvoorbeeld een deel 1 van een minitrilogie waar ik 2 en 3 al van gelezen heb en zelfs een deel 2 waar ik 1 en 3 al van gelezen heb, dus zie ik het nut niet die boeken open te slaan, andere boeken heb ik gevonden bij een boekenantiquariaat die ik meekreeg maar helemaal niet zie zitten en minibieb boeken die uit elkaar vallen en alleen maar meegenomen zijn omdat het nu eenmaal Boek geven/boek nemen protocol heeft. Dus de boeken in 2025 aangeschaft zijn mijn prioriteit.
Er zijn drukke tijden op komst , behalve de voorgenomen vaker striptekenen en serie kijken van HBO Max is de sport weer van start en ben ik minimaal 1x per week maximaal 3x per week bezig met het dammen en dat dan tot en met Juni 2026.