Het is hier op het forum inderdaad een andere manier van werken dan op de site. Daarom heb ik voor mezelf een andere manier uitgezocht. Zo heb ik alle notificaties via e-mail uitgezet. Dat roept bij de meesten toch frustraties op en het maakt mijn mailbox ook een stuk lichter. In de plaats daarvan kom ik elke dag even piepen op het forum. En zeker op de dagen dat er een nieuwe vraag verschijnt. Dat staat mooi in de planning.
Telkens als ik op het forum kom, maak ik van de gelegenheid gebruik om even rond te kijken naar wat er nog allemaal op het forum staat. Niet te lang. Maar het helpt om uiteindelijk de structuur van het forum te ontdekken: "Hoe zit het in elkaar en hoe vind ik er snel mijn weg?" Het is vooral door er af en toe een beetje tijd in te steken, dat je het geleidelijk aan leert kennen.
En dan ontdek je ook heel wat extra mogelijkheden die niet bestonden op de site: je kan iemand een persoonlijk berichtje sturen, je kan foto's in een reactie plaatsen, er is een topic waar je je vraag kan stellen als je het even niet weet en waar iedereen heel behulpzaam is, …
Alles wat nieuw is, is even zoeken en vooral wennen. Soms is het nodig om de oude werkwijze van je af te zetten en op zoek te gaan naar een nieuwe manier. Maar als dat lukt, dan zie je dat er plots veel leuke dingen zijn. Dat lees je ook in andere topics. Dan zeggen mensen plots: oh, dat is leuk, dat kon vroeger niet en nu wel. Er zijn ook mensen die het nu veel fijner en gemakkelijker vinden om op bepaalde topics te reageren.
Samen kunnen we er echt iets moois van maken!