Mijn relatie met het forum is heel langzaam aan het groeien. Ik vind het nog steeds veel lastiger dan de oude, vertrouwde site, maar ik probeer elke dag even rond te hangen. En nu ook weer een reactie op "Wat lees je deze week? " , gelukkig komt de lol weer een beetje terug…
Gister heb ik Radicale rechtvaardigheid van Nani Jansen Reventlow uitgelezen, wat een belangrijk boek! Het stemt me wel een beetje moedeloos als je leest en (nog) bewust (er) wordt hoe onrechtvaardig de wereld in elkaar zit en hoe vastgeroest het allemaal zit. Reventlow is gelukkig optimistischer en zet ons allemaal aan om ons te informeren en te strijden voor rechtvaardigheid.
Ik lees nu Kongokorset een rewind voor de Ezzuliachallenge. En de laatste hoofdstukken van Reizen is onzin van Frank Heinen, een leuk, humoristische kijk op reizen, tourisme enz. via persoonlijke ervaringen.
Onderweg luister ik naar Femicide van Tessel Ten Zweege, ook weer zo"n belangrijk boek.
Er staan nog een paar andere boeken op mijn aan-het-lezen-plank, maar die staan voornamelijk in de wacht .