Druk druk druk, soms heb je dat. Dan zijn alle dagen vol en zijn er uren tekort. De afgelopen weken waren zo. Toch heb ik weer wat boeken uitgelezen.

week 35
Rommelige week en veel te doen, ook leuke dingen: Met dochter haar wezen shoppen en nieuwe gordijnen zoomen voor haar woning.
week 36
Dit was een drukke week, met zoals elke week yoga en een ochtend in de bieb, maar ook een dagje uit naar Drenthe, een middag in Amsterdam (meet & greet Kristin Hannah + uit eten met Reading ladies) en op zaterdag het Zin in Feelgoodevent in de bibliotheek van Utrecht + uiteten met (weer) de Reading Ladies. Gelukkig is de zondag een dag zonder afspraken en kan ik weer even bijtanken.
Wat las en luisterde ik uit deze twee weken:
Week 35

Een eerste deel van een nieuwe cosy crime serie die speelt in het Ierse Shamrock cove. Twee Texaanse zussen erven een cottage en een boekwinkel. Op de eerste avond valt er al iemand dood neer. Een van de zussen is thrillerschrijfster en met haar kennis gaat ze als amateurdetective op zoek naar de dader.
Het is niet heel spannend, veel wordt (nog) niet uitgewerkt en het motief van de dader is nogal magertjes. Ik las het voor een Hebbanrecensie. Het was ok, maar ook niet meer dan dat.
Het Wec is de nieuwe zeehondenopvang in Lauwersoog. De life-feeds trekken veel kijkers in Japan. Toen de vraag kwam of er ook een feelgoodroman was over zeehondjes (nee nog niet), schreef Muskee er gewoon eentje. Die wordt vertaald naar het Japans, hoe leuk is dat?
Ik luisterde het verhaal dat Muskee zelf voorleest (doet ze zo goed). Een echt leuk, cosy feelgoodverhaal, met een beetje drama, familie, romantiek en heel veel zeehondjes.
Project: Geslaagd.
Geen idee waar ik het voorbij zag komen (krant denk ik, of social media), maar het werd aangeraden en het leuk me wel leuk. Welke goedbedoelde dingen zijn er bedacht, die uiteindelijk (on)gewenste neveneffecten hadden. Interessant om te lezen. O.a. het Band-aid verhaal, waarvan ik al eens had gehoord dat het idee goed was, maar dat het geld niet altijd terecht kwam waar het voor bedoeld was en het uiteindelijk een burgeroorlog heeft laten voortduren. Gelezen via de bibliotheek.
Een fantasy verhaal voor een Hebbanrecensie. Het wilde niet helemaal klikken tussen mij en het boek. Het begin is goed en er zijn diverse actiescènes, maar verder is het was aan de trage kant en duurt het lang voor het hoofdpersonage de Windwever wordt die ze is (snap je het nog). Ik ben lang aan het broeden op de recensie (maar die is inmiddels af).
Tamara Postma een serie verhalen over een familie met sterke vrouwen en vol (liefdes)perikelen. Wat begon als een zomerreeks, werd uiteindelijk een seizoenen serie van twintig delen. Voor Thinium kreeg ik deel 7 om na te luisteren. Het was ok, maar er zitten wat slordigheden in het boek en het verhaal vond ik niet altijd even realistisch. En de twist aan het einde was verrassend en dat lokt je dan toch om verder te willen lezen.
Een Hebban boek van de maand. Het is niet dik, 156 pagina's en het is zo’n beetje een verslag van een telefoongesprek van een boerin en een dierenarts. Wat begint met een vraag over een verstijfde kip, mondt uit in een gesprek dat alle kanten uitgaat. Het heeft humor, ik moest regelmatig lachen. Het is zo absurd en toch weet de auteur een heel geloofwaardig verhaal te schetsen. En het einde is geweldig. Ik las het snel uit en heb me er uitstekend mee vermaakt.
Week 36

Luisterboek via Bookchoice. Wat heb ik me ontzettende geërgerd tijdens het luisteren. Irritante personages en zoveel herhaling. Het leek nergens heen te gaan en het einde was niet spannend. Nog wel een twist op het einde die me verraste, maar waar ik ook weer mijn vragen bij had. Nou ja, niet de beste McFadden, er mag ook weleens een mindere tussen zitten.
Een leenboek. Mijn moeder kreeg het kado, en nadat zij het uit had gelezen mocht ik het lezen. Het is cosy crime met de Engelse koningin Elisabeth in de rol als amateur speurder, die samen met haar steun en toeverlaat Rosie een moord weet op te lossen.
Het heeft humor en het plot zit goed in elkaar. Ik vond het een heerlijk boek om te lezen.
Van de verhalenfabriek luisterde ik (via online bieb) de eerste twee delen van deze humorvolle feelgoodreeks over ‘saaie’ Saar die na een verbroken relatie elke maand iets van de bucketlist gaat doen, maar dat pakt niet altijd goed uit. Lekker ontspannen luisteren.
Ik kijk terug op drukke, maar leuke weken. Dat het lezen op een lager pitje staat valt niet op als je mijn leestlijstje ziet, maar ik merk het zelf wel. En daar is ook niets mis mee. De tijd is beperkt en er is zoveel te doen en te beleven. Ik ga eerst maar weer eens een was uit de machine halen... neverending story.

Klik hier voor de overzichtspagina met al mijn boekenbankjes