Er zijn auteurs waar ik graag de boeken van lees. Een ervan is de Amerikaanse Auteur Kristin Hannah. Haar Wintertuin is een van haar boeken die grote indruk op me heeft gemaakt en die ik regelmatig tip aan andere lezers. Haar een keer ontmoeten stond dan ook op mijn wensenlijstje.
Een Meet & Greet met een auteur, hoe leuk is dat? Als lezer lees je de boeken en kan je auteurs online volgen, of interviews lezen. Maar het werkelijk ontmoeten is toch net dat beetje extra. En uitgeverijen springen daar handig op in. Zodra een internationale auteur naar Nederland komt, wordt er vaak iets georganiseerd voor boekhandelaren, bloggers en/of voor lezers. Zo heb ik ondertussen aardig wat auteurs 'in het echt' gezien en/of gesproken. Meestal zijn het korte momenten, het signeren van een boek of een korte vraag en soms zelfs op de foto. Het zijn net popsterren 😁.
Een van de auteurs die ik graag eens zou willen ontmoeten is Kristin Hannah, en laat zij nou voor een bliksembezoekje naar Nederland komen! Er was een oproepje op social media voor een Meet & Greet bij Scheltema in Amsterdam op donderdagmiddag 4 september. De gratis kaartjes waren snel op, maar het was Helma gelukt om vier te reserveren, zodat we als @Fabulous Feelgood aanwezig konden zijn. En niet alleen FFG, maar ook andere @The Reading Ladies hadden kaartjes.
We spraken af op het station Amsterdam CS en wandelden in de zon naar het Rokin. Even rondkijken in de winkel en door naar de 2e etage. Ruim op tijd zaten we op de eerste rij. Het interview was erg leuk en goed te volgen. Hannah sprak over het begin van haar schrijf carrière. Tijdens de eerste zwangerschap moest ze zeven maanden op bed liggen en had ze ruim te de tijd om aan haar boek te werken. Verder vertelde ze over haar boeken, de research en de personages. Het was een leuk en ontspannen gesprek.
Na het interview waren er nog wat vragen en vervolgens gelegenheid om boeken te laten signeren en foto's te maken.
Een bijzondere middag voor ons, want Kristin Hannah was (afgezien van een reis toen ze 17 was en nog geen auteur) voor het eerst in Nederland. Een unieke belevenis, en wij waren erbij!
Ben jij bekend met boeken van Kristin Hannah? Wat is jouw favoriete verhaal?