WINACTIE IS GESLOTEN.
Gisteren hebben we Wendy Louise al in de spotlight gezet, maar vandaag kunnen jullie haar nieuwste (historische) roman De ballerina en het zwarte schaap winnen. We mogen maar liefst drie door de auteur gesigneerde e-books weggeven!
We horen jullie denken: gesigneerde e-books, hoe dan? Eigenlijk heel simpel: Wendy schrijft voorin het boek een persoonlijke boodschap voor jou die ze er écht elke keer handmatig in schrijft en op elke pagina staat dat dit jouw persoonlijke exemplaar is. Hoe leuk is dat?
Als je Wendy en haar boeken nog niet kent, lees dan zeker het spotlight artikel, want daar vertelt ze meer over zichzelf. Ze heeft inmiddels zeven boek op haar naam staan, waarvan sommige boeken niet zonder een doos tissues bij de hand gelezen kunnen worden. Ik wil jou(w) baby hoort daar zeker bij. In deze roman schrijft Wendy over het laten uitkomen van een grote wens: het krijgen van een kindje, wat ooit haar eigen liefste wens was en dus heel dichtbij haar kwam. Maar de tissues kan je tegelijkertijd gebruiken voor de lachtranen, want er ligt een heerlijk sausje humor over het drama. Fabulous Feelgood las het boek in 2018 in een groepsread.
"Ik ben vooral geraakt op de manier waarop ze naar een kindje verlangt. ‘Je merkt wel duidelijk het verlangen naar een kind en hoe ver iemand bereid is daarvoor te gaan. Daarnaast heeft ze natuurlijk een behoorlijke tegenslag te verwerken wanneer haar wereld instort. Dat vond ik best heftig. Je moet er niet aan denken dat het jou overkomt." - Uit de groepsread van Fabulous Feelgood
Met De ballerina en het zwarte schaap is ze in haar eigen familiegeschiedenis gedoken:
"Het boek vertelt het bijzondere verhaal van mijn vader en moeder en hun (groot-)ouders. Nadat ik enkele stories plaatste over hen, ontplofte mijn Instagram account. In elke dm stond de vraag of ik alsjeblieft een boek wilde schrijven over mijn familie. Zo geschiedde."
Marieke mocht het boek al lezen en was enthousiast:
"Wendy Louise heeft de geschiedenis van haar familie opgetekend in een mooie roman, waarin haar familie de personages zijn. Alles wat ze schrijft is echt gebeurd. De ware gebeurtenissen zijn gegoten in een goed lopend verhaal met beeldende omschrijving van omgeving en met dialogen. Vooral de sfeer van Amsterdam halverwege de jaren ‘40 en '50 is goed weergegeven. De auteur maakt daarbij gebruik van uitspraken die passen bij de tijd, en gaat dialect niet uit de weg, waardoor het authentiek overkomt." - Uit de recensie van Marieke
Over De ballerina en het zwarte schaap
Wendy Louise neemt je mee naar het Amsterdam van de jaren veertig, vijftig en zestig van de vorige eeuw. Maak kennis met haar muzikale familie en geniet van het bijzondere liefdesverhaal van haar ouders in deze historische familiekroniek boordevol theater, liefde, muziek en vriendschap.
Op 20 december 1940 wordt Ronald Schultze geboren. In Amsterdam wemelt het van de Duitsers en wordt de sfeer steeds grimmiger. Dit weerhoudt de vriendengroep van Ronalds ouders er niet van elke week te repeteren bij operettevereniging DOS. Ze zingen en dansen alsof de bevrijding nabij is.
Huilbaby Ronald groeit op tot baldadige peuter. Zijn ouders doen hun best het leven in oorlogstijd zo normaal mogelijk voor hem te laten verlopen. Gedurende Amsterdams donkerste periode vormt Ronald, hun kwajongen met het gouden hart, één van de weinige lichtpunten in het leven van zijn ouders.
De beste vriendin van Ronalds moeder bevalt vlak na de oorlog van dochter Olga. Ronald is doorgaans niet gecharmeerd van baby’s, maar kleine Olga heeft een positieve invloed op het Amsterdamse schoffie. Olga, een voorbeeldig meisje dat uitblinkt in ballet en Ronald, het zelfbenoemde zwarte schaap van de familie, groeien ondanks het leeftijdsverschil steeds meer naar elkaar toe.
Wanneer Olga’s balletdroom uiteenspat en een intens verdrietige Ronald ervoor kiest ver weg van zijn Amsterdam het geluk te zoeken lijkt dit het einde van hun vriendschap. Overwinnen Ronald en Olga obstakels en duizenden zeemijlen om uiteindelijk toch samen te eindigen?
Winactie
Sta je al te trappelen om in het verhaal te duiken? Dat komt goed uit, want zoals gezegd kan je het boek nu bij ons winnen!
Wat moet je doen om kans te maken op een van de drie gesigneerde e-books die we mogen weggeven? Heel simpel door gewoon te reageren onder dit artikel waarom jij het boek heel graag wil lezen. Helemaal leuk als je ons blog in een moeite door volgt. De winactie loopt tegelijkertijd op Instagram.
De actie loopt tot 18 september, daarna maken we de winnaars bekend!