Op het oude Hebban was deze discussie al eens voorbijgekomen . Het leek me wel wat, om de discussie opnieuw aan te zwengelen.
Wat is je favoriete leesplekje ? Of is er juist een plek waar je niet tot lezen toekomt (bv drukke kinderen om je heen !) , gebruik je achtergrond geruis zonder problemen of heb je absolute stilte nodig? Lees je voornamelijk snel tussendoor of in de trein , met audiobooks of op de ereader ? Of juist altijd met een kat, hond of ander beest op schoot.
Om als eerste te beginnen kan ik alvast vertellen dat ik absolute stilte nodig heb , ik kan niet multitasken , ik zit vaak dwars op de bank met een klein leeslampje en een kat op schoot….als het me soms niet lukt te focussen om te lezen , wilde ik op de warmere dagen nogal eens in de tuin zitten met een kop koffie en een boek , alle buren die langskomen groetend en een praatje maken. Zo maakte ik in de zomer vooral veel meters van hoofstukken . In een trein lukt me niet en audiobooks heb ik een tijdje geprobeerd , maar het verhaal blijft dan minder plakken` .
Soms heb ik momenten (of hele dagen) dan lukt de concentratie om te lezen niet , maar dan lukt ook vaak meer niet , dat zijn van die dagen dat ik het liefst op de bank lig en de uren aftel 😌