Het was even een raar weekje , vol enthousiasme wilde ik aan The Timetraveler`s Wife beginnen en las niet erg lekker met dat heen en weer gespring in de tijd. Dus besloot het (voor nu ) aan de kant te leggen, pakte het boek Omringd door Energievreters (terwijl ik altijd Nonfictie heel anders lees , door grote lappen tekst verticaal te lezen ….) Maar daar kon ik niet inkomen….ik miste even een belangrijke Prikkel die me enthousiast maakt voor boeken. Pakte De Mammoetjagers , en las in reviews dat het erg een langdradig boek (een sleur) is om dat boek te lezen , aan de kant dus, vervolgens pak ik The 3 body problem (Van netflix in boekvorm) en zag op tegen het Engels (in vrij zware taalgebruik) …uiteindelijk besloot ik iets te pakken wat qua lezen wel moet lukken en de Hakan Nessers was (net als de Arnaldur Indridason en Jo Nesbo)het meest succesvol gebleken dit jaar. Ik ben dus begonnen aan De Man Zonder Hond ….En eindelijk lukt het lezen dan toch !
Mijn keuzes waren verkeerd op het verkeerde moment en ik moest even iets lezen met een lekkere Flow.
Ik heb nog nooit zoveel boeken afgewezen op 1 dag ! Blijkt maar weer dat ik bovendien selectiever moet zijn met wat ik koop want de bovengenoemde boeken motiveren mijn Lees Mood niet , dat betekend dat ik ze waarschijnlijk nooit gelezen krijg…Zo goed ken ik mezelf helaas niet , ik koop wat in me opkomt en de teleurstelling komt altijd achteraf …hoe moet ik boeken aanvoelen , dat ik ze niet zal lezen?? Ik weet het eigenlijk niet .
Ondertussen heb ik ook Het Helse Paradijs binnen , van Thea Beckman . Deel 1 van deze serie heb ik samen met mijn vriendin gelezen en allebei genoten , dus een vervolg is logisch.