Helma Koot
1.a Eerst even over de opbouw van het verhaal in hoofdstukken die wisselen van perspectief en flashbacks naar een heftige periode uit Johns leven. Vond je deze opbouw prettig lezen? Graag met toelichting waarom je dat vond.
Het zijn korte hoofdstukken, wat ik fijn vind. Want in sommige hoofdstukken krijg je best veel informatie en details en het is fijn dat je in andere hoofdstukken dat niet hebt. Zo heb je niet continu de aanvoer van heel informatie maar wordt het ook wel wat afgewisseld met spanning en kortere stukjes
1.b Dan verder met de spanningsopbouw. Waren er voldoende elementen en plottwists die het verhaal de nodige spanning meegaven? Graag met toelichting waarom je dat vindt.
Ja dat vind ik wel. Sommige stukken hadden echt mijn interesse en daarvan wilde ik echt weten hoe het verder zou gaan. Ik vond het dan wel jammer dat ik dan eerst weer een flashback kreeg, maar het zorgde wel voor een bepaalde urgentie. Ook omdat je niet snapt hoe alles met elkaar te maken heeft
1.c Waren er grote verrassingen die je niet had zien aankomen? Zo ja, waardoor was je het meest verrast?
Ik wist dat John ooit een relatie had gehad, maar niet dat homoseksueel is.
1.d Wat vond je van de uiteindelijke ontknoping? Wist de auteur je te verrassen of zag je het al van mijlenver aankomen?
Niet heel verrassend, want anders werd het een triologie