Lieve mede-lezers , het is tijd voor de nieuwe uitdaging!
Nadat Tinwara ons naar Andere tijden heeft laten reizen , al dan niet met een tijdmachine, naar toekomst en/of verleden, komen we allemaal even samen in het nu , om deze nieuwe uitdaging te starten. Dank Tinwara voor de superleuke September Uitdaging!!!!
Jullie weten misschien dat ik , voordat ik me aansloot bij Hebban , jarenlang nauwelijks tot lezen kwam . In die periode las ik vooral nog weleens een thriller. Die pakten het makkelijkst mijn aandacht en lazen soepel. Als ik nu terugblik op mijn challenges dan valt mij iets op! In 2023 had ik mijn eerste 'volle ' jaar bij Hebban. Ik las 142 boeken , waarvan 50 thrillers. In 2024 las ik 171 boeken waarvan slechts 24 thrillers! En dit jaar sta ik nu op 85 boeken , waarvan 15 thrillers.
Jullie snappen het al; het is tijd om de Thriller in het zonnetje te zetten! Ik hoop dat ik jullie daar een plezier mee doe! Want hoeveel aandacht heb jij voor dit genre? Om het overzichtelijk te maken [ hoop ik] gaat het om boeken die op Hebban onder het genre Thrillers en Spanning vallen. Je kunt dit opzoeken [ ten minste zo doe ik het , het kan vast handiger] door naar een thriller te gaan [ in de zoekbalk invullen ] dan op Details klikken en daar op Genre. Dit Genre moet dus thrillers en Spanning zijn , en daar op klikkend kom je op een hele lijst met boeken die hieronder vallen.
https://www.hebban.nl/genre/thriller-spanning
Natuurlijk willen wij de allerbeste thrillers lezen , de meest vreselijke , enge , legendarische of met de meest fantastisch uitgewerkte personages. Daarom gaat het om boeken met TEN MINSTE 4 sterren! Misschien kunnen we samen een top 50 bij elkaar lezen!
Lekker knus zo in de Herfst , dekentje erbij , vuurtje aan , glaasje wijn of kopje thee….. Huiveren en bibberen. Heel veel plezier allemaal!!!!
Ik ben tegenwoordig veel minder aanwezig hier , ga proberen het allemaal zo goed mogelijk bij te houden , maar het kan misschien wel eens even duren. Tel daarbij op dat ik een digibeet ben… Ik heb nog geen idee hoe ik dit Topic bij kan werken met Voorgenomen en Gelezen boeken etc, maar ik ga het wel avonturen..
O ja , tips in het eerste reactie blokje graag! Dat vond ik eerder superhandig! [ Of werkt dat hier niet qua 'draadje'???}
Meer weten over Ezzulia?
Heb je nog niet eerder meegedaan aan een uitdaging: wees welkom om ook (vrijblijvend) aan te sluiten.
Hoe het werkt lees je in Donthaf’s blog https://forum.hebban.nl/d/247-regels-voor-de-challenge-leesuitdagingen-van-ezzulia
Overzicht van eerdere uitdagingen staan in dit bericht van Tau https://www.hebban.nl/spot/world-of-tau/nieuws/ezzulia-leesuitdaging
En : volgens mij worden er nog uitdagers gezocht voor 2026! Je bent zeer welkom!!!
Voorgenomen boeken:
1.
2.
3.
- Het schot dat niemand raakt van Richard Osman, Tinwara
- Doodvonnis van Andreas Gruber , FamkeLaLiseuse
- De doodsvogel van Samuel Bjork, Ursula1969
- Dodelijke wraak van Robert Bryndza, Ursula1969
- Honderd dagen van Emelie Schepp, Ursula1969
9.
10.
11.
- Holly van Stephen King, CPB [Mario]
- Vrij uitzicht van Anya Niewierra, Simone
- En toen waren er nog maar../ Tien kleine negertjes van Agatha Christie, Riet
- De dag van de jakhals van Frederick Forsyth , Danielle
16.
- De schuld van Hjorth en Rosenfeldt, 7winds
- De vrouw in de kooi van Jussi Adler-olsen, 7winds
19.
20.
21.
22.
- Het huis met de trappen van Ruth Rendell, Ine
- Het meisje in het ijs van Robert Bryndza, IngridBs
- Brandoffer van M.W. Craven , IngridBs
26.
27.
28.
- It van Stephen King, MarijeMiggiels
30.
- De verloren stad van Lincoln Child Douglas Preston, Madame d'Histoire
- Het huis van zijde door Anthony Horowitz, Madame d'Histoire
- Gaslight door Femi Kayode, Tinwara
- Dolores Claiborne van stephen King , MarijeMiggiels
- Het geheim bij het meer van Louise Douglas , Marceline de Waard
36.
- Terugkeer van Michael Berg, Annet
- Apotheose van Andreas Gruber, Anna
- Door het oog van de Naald van Ken Follet , Dona Deruddere
Gelezen boeken
- Hildur van Satu Ramo , Zwaantje
- Rosa en Bjorn van Satu Ramo, Zwaantje
- Jakob van Satu Ramo , Zwaantje
- In een oogwenk van Jo Callaghan, Annet
- De duiker van Mathijs Deen , Marjolein
- Lotgenoten van Marit Vanstrom, Annet
- De zigeunerbruid van Carmen Mola , MargotB
- Het duistere net van Carmen Mola, MargotB
- Het jaar van het varken van Carmen Mola, MargotB
- Verdwijnpunt van Arnaldur Indridason, CPB[Mario]
11.De geheime kandidaat van Brian Klein, Susanne
- Een kus voor je sterft van Ira Levin, Danielle
- Het verkeerde kind van MJ Arlidge en Julia Crouch, Dona Deruddere
- Iedereen liegt van Camilla Grebe, CPB (Mario)
- De rode koningin van Juan Gomez-Jurado , IngridBs
- De dode kamer van Bronja Hoffschlag, MarijeMiggiels