🙋♀️Hoi, goedemorgen,
Wat een mooi begin van de dag! Ik zie dat iedereen er zin in heeft en gretig is om te starten. Of al aan het lezen is. Tof 😊!
Mijn voorstel is om op dinsdag 28 oktober te starten met de discussievragen.
Voor de planning betekent dit:
Vraag 1: 28 oktober
Vraag 2: 30 oktober
Vraag 3: 1 november
Vraag 4: 3 november
Vraag 5: 5 november
Vraag 6: 7 november
Vraag 7: 9 november
Vraag 8: 11 november
Vraag 9: 13 november
Vraag 10: 15 november
Uiterlijk 19 november 23.59u publiceer je je recensie.
En om dan toch even een flauw grapje met de titel te maken - dan hebben we die maar gehad 😅 - is deze agenda geen wet van Meden en Perzen. Deze planning proberen we aan te houden, maar als gaandeweg blijkt dat we wat té ambitieus zijn geweest en bijvoorbeeld ergens een extra dag nodig hebben tussen de vragen, kunnen we natuurlijk aanpassen.
Dit schema zal ik op de startpagina van onze leesclub zetten en daar ook als we begonnen zijn de links naar de gestelde vragen bundelen.
Op dit moment heb ik nog geen vragenlijst paraat. Sharon Tiggelaar Martens De vragen bedenk ik liever later en naar gelang de loop van de discussies in de leesclub. Op die manier blijven we lekker flexibel in onze gesprekken en wordt het echt onze club, met deze groep. Niettemin zal het niet verrassend zijn dat we gangbare onderwerpen als personages, schrijfstijl en thema's bijvoorbeeld zullen bespreken. Voor wat houvast kan ik een overzicht van deze gespreksonderwerpen in een reactie op dezelfde startpagina plaatsen.
Waar je tijdens het lezen verder op kunt letten 🧐 is wat het verhaal met jou doet. Geef je eigen twist aan je leeservaring. En wat mij betreft mag je dat zo ruim nemen als maar mogelijk is. Als liefhebber van literatuur vind ik het altijd leuk om ‘mooie zinnen’ en formuleringen op te sporen: mn radar staat daarvoor aan. Daarnaast maak ik tijdens het lezen als vanzelf associaties met andere romans, muziek, kunst… Het maken van notities kan makkelijk zijn voor later bij de discussie en het schrijven van je recensie.
Volgende week, 21 oktober krijgen jullie van mij een voorpretvraag. Die stel ik gewoon hier in het Leesclubcafé.
Of het me in de tussentijd lukt stilletjes te gaan lezen en jullie verder met rust te laten … hmmm, waarschijnlijk niet 🙈
Voor nu:
Veel leesplezier met De Perzen