Hallo allemaal! Welkom in de leesclub van De Perzen.
Als het goed is hebben jullie allemaal een mail van de Crew gekregen dat jullie zijn uitgekozen voor deze club en het boek van Sanam Mahloudji krijgen toegestuurd. Hoe tof is dat! Mijn naam is Famke en ben erg blij dat ik jullie gastvrouw en begeleider mag zijn in deze leesclub.
Dus kom binnen en schuif gezellig aan. Om elkaar wat beter te leren kennen, vraag ik jullie je even kort voor te stellen. Ik zal het spits afbijten:
Hoi, ik ben Famke en scharrel op Hebban rond onder de naam FamkeLaLiseuse. Met gezin en huisdieren woon ik fijn in Randstedelijk Zuid-Holland, al vertoef ik zeker ook graag wandelend in rust en (duin-)natuur. Boeken zijn mijn grote vrijetijdsplezier: lezen, in huis halen, lenen en uitlenen, erover kletsen in mn boekenclub, opstapelen, rechtzetten, nog meer over kletsen op Hebban, steeds een ander plekje geven … Voor Hebban schrijf ik sinds een half jaar recensies en begeleidt soms een leesclub. Jullie zijn m’n tweede en eerste helemaal zelfstandig. Spannend en tof tegelijk! Ook schrijf ik bij het supergezellige Alles is Literatuur mee aan artikelen en samenlees-bijeenkomsten. Literaire fictie - Nederlands/Vlaams, Amerikaanse, Europees - lees ik het meest, al komen ook thrillers, non-fictie en jeugd- en YA-boeken geregeld voorbij. Verbeelding is voor mij toverkracht. Heerlijk om de wereld vanuit andere, verrassende perspectieven te bekijken: hé, zo kan het ook. Boeken en hun verhalen zijn voor mij geen eilanden maar staan in een maatschappij, een tijd, een omgeving. Al lezend ben ik altijd opzoek naar associaties buiten het verhaal. Naast lezen klopt mijn hart voor sport, beeldende kunst én muziek. Met de pods op mn oren ga ik ook vals als een kraai zingend - en soort van dansend 🤭 - de dag door. Stilzitten doe ik alleen als ik een boek lees.
Ik heb erg veel zin in deze leesclub en zeer benieuwd naar het boek! We gaan er een gezellige club van maken!